onsdag 14 november 2018

Börsen fortsätter att falla


Börsen fortsätter att falla och jag har ökat min kassa något. Ligger just nu med 9,3% i cash vilket är rekord för mig. Får se hur länge jag kan hålla mig innan jag köper något.

Sålde av 700 aktier i Cherry igår för att säkra en fin vinst. Idag kommer såklart Redeye ut och är bullish och aktien sticker ytterligare 5%. Har fortfarande kvar 1000 aktier i bolaget som jag tänker behålla.
Portföljen är idag upp ca 0,5% tack vare Cherry och några andra bolag som inte ligger på rött.

Är det något som jag lärt mig under alla dessa år på börsen så är det att en handfull gånger per år så kommer det komma bra köplägen. Jag brukar sällan har likvider vid dessa tillfällen och nyttjar då belåningen istället. Efter som det är just en belåning så vågar jag aldrig köpa stort utan det blir mest småfjuttar.

Nu tänker jag i alla fall hålla mig lite kyligare och inte hoppa in igen vid första bästa upprekyl, utan invänta ett bra läge att fylla på i enligt mig trygga, stabila bolag.

Har muntligen gjort upp en affär om 1 000 aktier i Hernö Gin som jag hoppas går i lås inom kort.
Så där kommer en del av likviderna att gå åt. Uppdaterar inom kort om det blir klart.
Priset på aktien verkar hamna på 43 kr. Alltså 14,6% över senaste emissionskursen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar