söndag 20 september 2015

Fastighetspodden-om entreprenörskap


Jag kan tänka mig att många av er läsare konsumerar det mesta som går att få tag på när det kommer till poddar, bloggar och finansmedia.
En pod som det inte nämns så mycket om men en av mina favoriter är Fastighetspodden, som drivs i Newsecs regi.

Det är Ludwig Rosén på Newsec som intervjuar kända svenska fastighetsentreprenörer och det bjuds på många intressanta samtal.
Mitt favoritavsnitt är det första där vi får möta Sven-Olof Johansson grundare till Fast Partner. En intelligent allmänbildad man som levererar färgstarka kommentarer kring fastighets- och finansmarknaden,

Senaste avsnittet så bjuds vi på Erik Selin grundare av Balder som berättar sin syn på investeringar och börsen. Han är en riktig "buy and hold"-strateg.

Jag fascineras verkligen av fastigheter och det är kanske för att jag själv drömmer om att starta upp ett eget fastighetsbolag som jag finner dessa historier särskilt intressanta.

Ni finner podden i Podcastern (Apple) eller här på Soundcloud.

Trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar