onsdag 4 januari 2017

Årets första utdelning

Då var årets utdelningsstapel påbörjad. Härligt att vara igång igen.

Snart så väntar också en rapportperiod med nya förslag till årets utdelningar. Kommer bli ett kul år att rent utdelningsmässigt slå 2016, och helst rejält. Om jag höftar så bör jag hamna strax över 40 000kr för året. Det skulle då motsvara 4 månaders sparande till portföljen vilket är en bra nivå och där återinvesteringarna börjar blir betydande.

Först ut i år var Alm Equity pref som delade 2,10kr per aktie i kvartalsutdelning. Mina 200 aktier gav mig då 420kr. 
Alm är inget innehav som jag planerar ha kvar under en längre tid utan kommer säljas till förmån för intressantare case. 

Känns ju inte helt orimligt att vi skulle kunna få en -10% i index någon gång under första halvåret.

1 kommentar:

  1. 40 000kr i utdelning under 2017 verkar som ett rimligt mål! Bra och tydligt redovisat med staplarna, ser fram emot att följa bloggen under 2017. Mvh Rik innan 30

    SvaraRadera