torsdag 10 januari 2019

Största utdelarna 2018


Ett inte allt för innehållsriskt inlägg det här, men eftersom det är lite kul med utdelningar så listar jag här mina för 2018, i fallande ordning.

Som ni ser längst ner i listan så ligger några få slattar eller bevakningsposter i bolag som hunnit delat ut under perioden jag har ägt dessa.

Jag har några högutdelare i portföljen men ligger på låga 2,4% direktavkastning i portföljen. Detta pga att några av mina större bolag inte delar ut så som Cherry, A2 Milk samt att Bahnhof ligger på en ganska låg direktavkastning.

Har inte särskilt stort fokus på utdelningar när jag investerar förrutom några av innehaven men kommer nog lockas mer av det ju större portföljen blir. Tex kanske ligga på 4% när man har en portfölj på 2-3Mkr gör ganska mycket för möjligheten att återinvestera. Ett härligt kasaflöde med andra ord.
Hade varit trevligt att inte behöva spara månadsvis utan kunna nöja sig med att återinvestera utdelningarna. Men vi är långt ifrån därr ännu. Behöver först och främst rida ut den här föräldraledigheten så att vi kan börja tjäna pengar båda två. För just nu ligger sparandet på rejäl sparlåga.


Utdelningar 2018
Sampo6 910 kr
Nortwest Healthcare Properties6 410 kr
Omega Healthcare Investors3 292 kr
MTG3 000 kr
Investor2 720 kr
Kinnevik2 720 kr
Bahnhof1 750 kr
Leo Vegas1 740 kr
Attendo953 kr
Evolution Gaming947 kr
SAS pref688 kr
Corem pref575 kr
Decisive Dividend553 kr
Avensia604 kr
Paradox500 kr
Titon Holdings432 kr
Fortnox52 kr
Microsoft24 kr
Totalt32 965 kr

5 kommentarer:

  1. Snygg jobbat och grattis till barnet (för jag antar att ni har fått en bäbis hyfsat nyligen då ni är föräldralediga).

    Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Aktiepappan! Barnet levererades i våras:).

      Radera
  2. Grymt facit och det känns som ett realistiskt mål att uppnå inför 2019. Kul att upptäcka din blogg nu idag faktiskt, kommer lägga till den i min lista. Vore fint om du ville göra detsamma :).

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hej Pengabloggen!

    Jag är en ny gammal bloggräv som kört igång nu igen och jag håller på med att ställa i ordning min blog roll. Jag tänkte lägga till dig. Har du lust får du gärna länka tebax!

    Lycka till under 2019

    SvaraRadera