lördag 2 maj 2015

Ny blogg med stort fokus på ekonomi

Ännu en blogg på ekonomitemat.
Borde inte marknaden vara mättad? Jag tror nämligen inte det. Alla bloggar är mer eller mindre unika och förhoppningsvis så kommer jag att täppa till en liten liten lucka som kanske finns där ute.
Mitt mål med bloggen är att posta regelbundna inlägg. Minst två-tre inlägg i veckan för att bloggen ska kännas hyfsat fräsch att läsa.

Jag kommer att skriva om aktier och intressanta bolag som jag investerar i. Har idag ett innehav på ca 16 bolag.
Kommer även att kika på hur jag kan bredda mitt investerande och kommer titta närmare på intressanta alternativ så som crowd funding. Ett sätt för oss småfräsare att leka riskkapitalister.

Kommer även vid tillfällen att skriva om skog, och då ur ett investerarperspektiv men också ur ett rent nöjesperspektiv, Är själv en skogsägare i en liten mindre skala.
Det kommer förmodligen också postas en del inlägg om mat. Älskar matlagning och resande för mig handlar till stor del om att upptäcka nya konstiga maträtter.

Min strategi för bloggandet kommer vara spontana inlägg så här i början. En viss spretighet kan infinna sig för att med tiden hitta en rödare tråd. Målet är att kunna skriva bra texter som är underhållande innehållsrika. 

Nu ska jag ta och lära mig hur det här bloggverktyget fungerar...


På återhörande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar