onsdag 13 januari 2016

Underbart är kort


Ett uns börsglädje förbyttes snabbt till den vanliga baissen igen.
Just nu känns det som vi har starka flöden som vill ur börsen kombinerat med ett och annat bulltrap-rally. Dessa är i sin tur svaga och köpsidan åker snabbt på pisk.

Ni som följer mig på Twitter vet att jag börjat köpa på mig i Tobii. Alldeles för tidigt har det visat sig. Här köper jag en fallande kniv kan man säga.
Men jag köper väldigt små poster. Äger nu totalt 450 aktier. Tanken är väl att ligga runt 1000-1500st innan jag sitter nöjd. Jag ligger nu back -15%. Inget vidare och jag kanske borde ha valt en stopp-loss här. Men men.
Vi har en eller flera stora spelare som ska lätta på sina innehav och de verkar sälja till vilket pris som helst via ENS. Så här kommer det inte råda brist på köplägen den närmaste tiden.
Jag köpte ingenting idag. Men kommer att småköpa lite till imorgon om det går ner.
Gillar bolaget skarpt och är gärna långsiktig.

Har inga större problem med att gå lite back så här initialt mer än att det känns tråkigt "att ha fel". Det stör mig mer än att ligga några tusenlappar back.
Men än är inte sagan slut för Tobii. Inte på långa vägar. Men att har starka flöden att tampas med kommer som sagt ligga som en våt filt framöver. '
Men så länge det inte är bolagsspecifika nyheter som ligger till grund för kursraset så är jag lugn.


Sålde igår 100 aktier i Mekonomen på 175,5kr. Tanken här är att köpa tillbaka billigare under 170kr nivån. Blev lite osäker idag på om det var rätt beslut så den öppnade upp ganska friskt. Men så här i efterhand blir det nog lyckat. Kommer köpa tillbaka aktierna runt 160-166kr.

Har ökat lite i Bravida på 52,75kr. Har bara ett litet innehav på 450 aktier men gillar bolaget och deras affärsmodell där de har en stark position. Ökar gärna mer vid dippar.

Cash är kung i nuläget men ingen taktik som jag klarar av att stå fast vid då det är alldeles för kul att köpa och vara optimist. Jag är inget vidare på att sitta iskall vid sidlinjen.

Är du en köpare eller säljare i dagens börsklimat? Eller sitter du still?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar