söndag 31 januari 2016

Utdelningar januari

Jag brukar aldrig få några utdelningar så här tidigt på året men pga av lite preffar och amerikanska innehav så sparkade utdelningssäsongen igång tidigt i år.

Alla summor är netto och ink avdragen skatt


Totalt 1 219kr


Helt ok och jag är tacksam som får lite påfyllning en trist börsmånad som denna.


Förändringar i portföljen


Jag har gjort mig av med en hel rad med bolag för att frigöra likvider för inför året. 
Jag har tex sålt Kraft Heinz, Gilead (den har helt klappat ihop efter jag sålt), Mekonomen, Bravida, Attendo. Känns bättre med färre bolag i portföljen och jag kommer nog fortsätta att slimma den lite till för att få lite bättre koll samt möjligen bättre avkastning. 

Har fyllt på lite i befintliga innehav men ganska försiktigt. Blivit några HM, Apple, Disney och Sampo samt mitt nya innehav i Tobii. Sålde även av alla mina SHB B och skiftade över till A aktien då spreaden har varit stor på sistone. 
En portföljuppdatering kommer inom kort!

Min portfölj är ned -4% i januari. 

Hoppas du kära läsare har börjat året på ett bättre sätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar