lördag 7 maj 2016

Vit börsvecka - dag 2


Idag ännu en högsommardag i början av maj. Börserna är stängda och jag har fortfarande inte loggat in på Avanza för att titta till mina innehav. Kanske inte så svårt när börserna är stängda.
Helgerna brukar främst ägnas till att läsa ikapp ekonomibloggar, finanstidningar och kanske snegla på nya eller gamla bolag som ska köpas in i portföljen kommande vecka.

Idag så har jag gjort inget av ovanstående och istället ägnat dagen till att vara ute och umgåtts med familjen. Tränat, planterat växter och haft en trevlig picknick.
Jag råkade dock se en tweet från Petrusko där han frågade om någon hade "köpt på rean". Så jag antar då att börsen gick ner i fredags.

En av de största nackdelarna med att hela tiden vara fokuserad på sina placeringar och börsen är oron. Oron för hur vida det ska gå ner eller att jag köpt för dyrt. Oron för att missat tåget eller sålt för tidigt.
Ja som ni ser så finns det mycket att oroa sig för. I goda tider som i dåliga.
Oron är som ett gift som bör hållas på behörigt avstånd:).

Nu ska jag heller inte lägga ner mer tid på bloggen utan laga lite mat och ta ett glas rött.

Trevlig sommarkväll på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar